Förberedelser inför turné

Imorgon åker jag ut på turné med en mercabuss sprängfylld med holländare, träblåsinstrument och en låda strålkastare. Tanken är att jag ska vara chaufför, ljustekniker och turnéledare åt blåskvintetten Calefax som gästar vårt land under två veckors tid. Resan tar oss till bortglömda svenska idyller såsom Säffle, Norberg och Kristianstad. Sannerligen en roadtrip av episka mått!


Saxat ur Wikipedia:

Hora är en nedsättande benämning på en prostituerad eller en i allmänhet promiskuös kvinna. Ursprungligen betydde ordet "äktenskapsförbryterska" (se hor). Ordet är även avlägset besläktat med kär.

Tyvärr fanns inte detta tillägg med:

Hora, verb. Att åka runt i en mercabuss sprängfylld med holländare, träblåsinstrument och en låda strålkastare för pengarna, och enbart för pengarnas skull. 


Jag tror stenhårt på Calefax, jag gillar blåsensembler! Det är snarare min egen arbetsuppgift som känns grovt ostimulerande... Men then again, tänk på Barnen i Afrika unt so weiter.

Nu sitter jag och laddar min iPod och min Macbook Pro till bristningsgränsen med digital stimulantia såsom filmer, spel och helt lagliga mp3-filer. Om jag får tid så packar jag mina väskor också, first thing first bara!

/D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0