God Jul!

Jag vet att det är officiellt fem veckor kvar till julafton, men vafan. Imorse bjöd jag B på risgrönsgröt, clementiner, pepparkakor och kastade en fleecepläd över oss i soffan. Blir det mer jul än så? Eftersom vi båda frilansar och är totalt utstängda från 9-5 livet är det väl inte så konstigt att vi har julafton på en tisdag i november heller?
Måste till systemet och köpa riktig glögg också, jag spräckte min romantiska bild av saftglögg som god igår. Smaka på ordet bara, SAFTglögg. Hur kunde jag missa varningstecknet?

Sitter och programmerar mina synthar inför en julshow i december, det är otroligt kul att skruva fram alla schlagerljud som har legat bortglömda längst in i ljudbankerna! Från blipp till blopp. Innan jag jag började med det satt jag och programmerade gitarrljud för en rockspelning på Åland nästa vecka. Snacka om kulturkrock i huvudet.
Just nu är gitarr lite roligare, men det är väl för det är nyare för mig. Upptäcker nya strängar och rattar hela tiden :)
Imorrn är det slutlekt musiker för ett tag, då drar jag ut på vägarna med livsfarliga turnébussen och jazzsextetten som är i mitt våld nu. Givetvis ska turnén mot Säffle till slut, men det blir sista gången jag sätter min fot där. Promiss.

Snart:

Daniel vs Rå Fisk  1-0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0