Fryyyser såååå...

Konferensjobb idag och imorrn, de pratar om låtsasvetenskaper som makroekonomi och pengar som inte finns men ändå gör folk rika. Kostym har de också, jag känner igen snacket från Dilbert. Hjärndödande nog som det är, tyvärr har min mixplats hamnat två decimeter från ett ventilationsutblås som ska kyla ner 400 kostymnissar.
Som tur slipper jag prata i mitt jobb, annars hade jag låtit som Jack och Rose i Titanic.
Nåja, får köra långkallingar och kemiska handvärmare imorrn.

Hihi, han som pratar nu har en slips som man tror ska visa en 3d-bild av nåt kul om man skelar en stund. Eller så är den bara ett grymt skämt av hans bittra hemmafru som hämnas genom att föreslå vidunderligt fula slipsar när han frågar vilken som blir bäst nu när han ska på utlandskonferens och föreläsa om låtsasgrejer. Och hon fnissar för sig själv när han åkt och hon häller upp lådvinet, den enda glädjen kvar i hennes ensamma liv. Om man inte räknar Pedro, poolrensarkillen. Men eftersom jag tror på det goda och smaklösai människan ska jag tina upp ögongloberna och skela lite, och ge 3d-slipsen en chans. Om det är så blir jag klar med julklappsinköpen tidigt i år.


EDIT:

Bittra Hemmafrun vs Goda Smaklösa Människan 1-0. Tyckte jag kunde se silhuetten av en stork en stund, men det visade sig vara en hägring som bieffekt av min hypertermi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0