Survival of the chopsiest

Trot eller ej, jag övar piano om dagarna! Råkade i ett svagt ögonblick titta på några youtube-klipp med Keith Emerson som improviserar. Shitpomfritt va fort det går.
Jag vet egentligen att man ska hålla sig borta från den där typen av klipp som bara är till för att få musiker att lägga av och börja knyppla istället, men eftersom jag inte går estetprogrammet på gymnasiet borde min själ kunna stå emot. Som tur är har den enda biverkningen blivit att jag övar med nit och flit.
Så nuförtiden tragglar jag Praeludium 5 av JS Bach för att få bukt med min obefintliga pianoteknik. Det är rätt kul faktiskt om ni frågar mig. Kanske inte om ni frågar grannarna. Men då får ni också passa på att fråga från mig varför de spelar MJ´s Will You Be There på volym 11 varje dag. Terrorbalans makes the world go round.

Nu ska jag simma. Långt.

Kommentarer
Postat av: Pär

Är de inte lite väl lite armbågschopps i dom där Bachhh prylarna? Jag övar armbågschopps på min röda synt:)

2008-04-22 @ 13:10:02
Postat av: Seb

Jahae, men jag säger bara: BRUCE RULES:

http://youtube.com/watch?v=il6J42gAgZk

2008-04-22 @ 22:45:54
URL: http://blogg.sebrob.com
Postat av: D F Bach

För mig hamnar Hr Hornsby i samma uppochnerfack som Anders Widmark, stundom geniala, stundom fantastiskt smaklösa. Men när det är bra så är det riktigt bra!

2008-04-22 @ 23:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0