Att vara katt bland hermeliner

Sitter just nu och snyltar på det öppna nätverket som famlijen Bonnier använder i sin villa på djurgårn, ikväll har de nämligen finmiddag och jag ska ljuda åt underhållningen. I rummet som jag tillbringar de fyra håltimmarna innan middagen börjar i, hänger det en massa porträtt av levande och döda familjemedlemmar. Creepy!
Det kryllar av tjänstefolk som dividerar om vilka vinglas som ska användas, om frun i huset egentligen gillar rött eller vitt vin bäst och om inte underhållningen bör skjutas upp till efter desserten. Jag är också tjänstefolk idag, men jag finner youtube mer konstruktivt än allt det där tjabblet. Sjunga ikväll ska trion Divine, som bränner av några operahits/medleyn till CD-bakgrunder av Anders Neglin. En kvarts gig, och nån annan kommer och river grejerna imorgon. Kalas!
På torsdag ska jag till grannhuset, som Wallenbergsfären använder som representationsvilla, för att rigga lite smakfullt ljud på deras julmiddag. De brukar ha den goda stilen att bjuda drängarna och pigorna (jag bl a) på samma mat som gästerna bjuds på! Förra året hade de lyckats trycka in vaktelägg, hummer, gåslever, rådjursfile, tryffel och annat dyrrrt i samma meny. Kanske mer exklusivt än gott, men klart bättre än macka med kaffe!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0