Avspark

Turnén är nu på riktigt, dvs repen har börjat.
Såhär efter två dagars rep är mitt sinne lätt och min framtid till synes ljus, det gick bättre än jag väntat mig!
Det är fortfarande en del pill kvar såsom låtordningar och formändringar, men överlag känns det som om det kommer att bli mycket bra! Första dan drack jag hjältemånga koppar kaffe och fick spendera första natten med att hyperaktivt lösa korsord i hotellrumssoffan. Koffein + nervositet är en grym kombo.

Nu när instrumenten är bortskickade och körstämmorna satta kopplar jag av med Zingo och dillchips. Lets dance går i bakgrunden, men det är nåt djupt obehagligt över hela programmet så jag pallar bara att se det i säkerhet bakom min macbook. Hela konceptet med musiken är sjukt. Att arra/slakta kända låtar till specifika genrer för danserna är äckligt på nåt sätt. Antar att nån tror att svensson/pöbeln/undermench inte kan ta till sig musik som de inte hört förut, vilket resulterar i otroligt stela parodier på annars bra låtar. 
Samuel Ljungblad är dock som alltid bra.

Nästan oavsett vilket husband jag ser/hör slutar det med att jag skruvar på mig av olust. Det finns något kärlekslöst i hur de harvar igenom den ena smaklösa fusionarrangerade jingeln efter den andra stela nottittande antirocken.
Kanske går det göttaste förlorat genom teven, eller är det tvärtom? Att teven obarmhärtigt avslöjar tråkigheten?

Undantagna:

1. Idol 2007
2. Fredag hela veckan
3. Let´s dance förr i världen
(4. Björn Wilhelms Orkester)

Kommentarer
Postat av: Björn

All heder åt dig som har med Björn Willhelms Orkester på din lista=)

2008-01-26 @ 23:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0