Det hände sig i duschrummet

Plats: 

Herrarnas duschrum på vasalunds simhall


Medverkande: 

Jag  
En hårig och rätt biffig man
En meterlång tjej som var där med sin pappa
En flaska mjällschampoo med mentholsmak


Intrig:

Efter ett dådkraftigt simpass vars storhet lever kvar i sångerna än idag befinner jag mig i duschrummet för att tvaga mig. Bredvid mig står en man med björnpäls på benen och barnrumpeslät överkropp och hjässa. Jag ser på rakhyveln i hans hand att han förmodligen har nyrakat sig, därav den glänsande huden. Men så var det inte, mannen höll på att raka pungen bland allt folk. Plötsligt börjar en meterlång tjej sjunga Pippi Långstrump sådär vackert som man ibland hör i krigsfilmer, när hjältens tappra mannar stupar i slow motion  och krigslarmet tonas ner till förmån för sången. Dessa två ytterst olika sinnesintryck får min hjärna att kollapsa av dissonans, men följden att jag fortsätter schamponera mig med mentholschampot över hela kroppen. Hela. Tigerbalsam kan slänga sig i väggen. När svedan sätter in stänger jag kontrollerat av duschen, klär på mig och torkar håret. Sen köpte jag en vinterjacka och gick till frisören av bara farten. Kände att jag behövde en nystart.

Hur var eran dag?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ha ha ha, men herreminje...Vilken dåre.

2008-01-21 @ 00:24:07
URL: http://highheeljenny.blogspot.com
Postat av: Jenny

Ha ha ha, men herreminje...Vilken dåre.

2008-01-21 @ 00:24:42
URL: http://highheeljenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0