Färden styr mot Västernorrland

Jag har en tendens att blogga väldigt fragmentariska bilder av mitt liv, som endast med hjälp av en kodnyckel kan sättas ihop till en sammanhängande historia. Ett slags DaVinci-bloggen om man så vill. Hihi. Kodnyckeln ligger gömd bland bråten i mitt huvud, onåbar för alla utom mig. Därför får jag ibland skriva lite kompletterande inlägg som förklarar kryptiska tidigare utfall, såsom turnén som nämndes lite fort i förra inlägget.

Så här är det:

Jag ska åka som kapellmästare på en turné producerad av Musik i Västernorrland, i samarbete med studiomusikerprogrammet Piteå. Under sitt sista läsår får studiomusikerna göra praktik i form av en hyllningsturné till någon artist. Denna artist bestäms av MiV och har i år blivit Natalie Cole och Elton John, eftersom det råkar gå två sångare i klassen. Till turnén plockas det in lite frilansfolk för att förstärka truppen, i år bara jag. Förra året hyrdes det in två kördamer, mig och en gitarrkapellmästare. Då var det Cher som gällde.

Nu ägnar jag mina dagar åt att försöka arra upp låtarna så gott det går. Tyvärr är både Elton och Natalie mest kända för sina ballader. Inget fel på balladerna, men det är lite knivigt att sätta ihop 2x40 min utan att det blir sirap av alltihop...

Vill nån komma och se oss får man pallra sig in mot västernorrlands inland. Förra året undvek turnéplanen skickligt alla större städer och siktade istället in sig mot Ramsele, Ånge och Sveg.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ha ha ha...Ramsele...;) Jahaja, men ändå. Det brukar ju bli riktigt bra det där, kör hårt! Nog styr du upp det där!

2008-01-05 @ 03:39:12
URL: http://highheeljenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0