En värmande diss

Igår upplevde jag en fruktansvärd kväll, proffesionellt sett. Jag körde ljud på en av Umeå Opens festivalscener, där det råkade vara punktema på kvällen... Trumsetet som skulle stå backline hela kvällen var ett gammalt Mapex som kunde vara stulet från vilken fritidsgård som helst, pukorna saknade underskinn och virveln lät som en trafikolycka. Jag hoppades att någon skulle komma fram och avslöja att det var ett dåligt inslag i dolda kameran, men icke.
Banden som spelade var... well, punk. Eftersom punkare är emot etablissemanget och konformiteten så skiter de i att stämma instrumenten, spelar högt som fan och tar sig själva på stort allvar. Precis som alla andra punkband i hela världen. Ickekonformt var ordet.

Hur som helst, när jag gick runt med ljudmätaren under första akten insåg jag att bandet spelade 104 dbA utan nåt annat än en gnutta sång i PA:t, så där nånstans sket jag i att försöka rädda skiten. Och eftersom vi tog samma om-ni-inte-sänker-förstärkarna-så-kommer-inget-annat-att-höras-diskussion förgäves med alla band så känner jag mig föga brydd om den här ljuddissen från en recensent igår.

Jag hatar få saker, men punk är en av dem.

Kommentarer
Postat av: Ronny

Ja, nån som referrerar till "mic-ljudet" ska man nog inte ta på allt för stort allvar. Blev själv dissad i PT efter ett gig på PDOL, ville bara gå å spöa recencenten efter det, han hade ingen koll. Han ifrågasatte "ljudteknikerns musikalitet"...

2008-03-29 @ 15:15:07
URL: http://ronnyandersson.blogspot.com
Postat av: Jenny

Det värsta med de där idioterna är ju att de får allt vanligt folk att tro att det är som de säger...

2008-04-03 @ 22:34:29
URL: http://highheeljenny.blogspot.com
Postat av: Pär

Grundregel...: SKIT IN = SKIT UT!!!

2008-04-04 @ 16:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0