Tebax

Så var man tillbaka från Sydamerika för den här gången då. Just nu känns det bara jätteskönt att vara hemma, trots att vi har haft en grym resa. Man blir allt lite hemkär när man varit borta ett tag!
Man saknar de små glädjeämnena i livet, såsom att kunna spola ner papperet  i toan utan att det blir sanitär kris.

Första kvällen hemma i lägenheten har spenderats framför datorn och pianot med en påse bilar, njutning! Imorgon ska jag laga riktig frukost med gröt och mackor, nu är det slut på alla avarter av kontinental frukost med vitt fisbröd och kaffe!
Det är helt sjukt hur mycket man kan sakna kaviar, lagrad ost eller vanlig fil. Eller, när man tänker på det, mat som faktiskt smakar något. När vi hade varit nån vecka i Bolivia och Peru var jag helt säker på att jag aldrig nånsin skulle kunna uppskatta mat igen. Allt smakade damm och sten! Jag trodde att sydamerikansk mat skulle vara åt det kryddstarkare hållet, men icke. Damm och sten. Sten och damm. Ibland med en touche av jord.

Imorrn ska jag laga egen mat, med massor av chili, ingefära och koriander, ett slags gastronomisk defibrilator för ett par smaklökar som har lagt sig för att dö tänker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0