Att låtsas som om man jobbar

Häpp, ännu en vecka med en kalender vit som oskuld. Sån här jobbsvacka har jag inte varit med om hittills under mitt frilansande. Men så är det finanskris och februari också. Det som känns jobbigt är att inte kunna ha någon framförhållning, att vara så beroende av jobb att man måste hålla kalendern öppen för eventuella sistaminuten-jobb. Just nu har jag inget gig inbokat förrän oktober och då är det svårt att njuta av ledigheten.

I skrivande stund fick jag faktiskt ett samtal om ett litet sketjobb i Vällingby på torsdag med några melodifestivalartister, just nu tar jag vad som helst! Kanske krossar jag glaset och tar fram nödtelefonen till företagsrocken på Patricia, huvva.

Vad gör man med all denna ledighet? Klarar julklappsspelet? Mixar låten som har deadline imorrn? Pular färdigt nya låten i Logic? Laddar hem en säsong nånting och begraver sig i cheez balls?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0