I see blue people

Jag ringde en websidesnickrande vän och spydde ur mig all galla som byggts upp under mina tre år som fånge åt bondfångerifirman Yreg/Yrkesregistret/Yellow Register/Yellow, som blåste mig när mina företagsdun knappt hade slutat klibba. Alltså, jag har en gräslig och mycket dyr hemsida som jag vill bli av med. Efter lite konsulting kom vi fram till att jag skulle starta en ny domän och helt sonika göra en egen, ny sid. Sagt och gjort, nu är även danielforsberg.se i mitt våld!
Tyvärr är jag helt grön på det här med data och cyber, men det ska nog gå bra. Jag är ju omringad av folk som kan det där med formgivning, webdesign och sunt förnuft, lyckost mej.

Steg ett för mig blev att skapa en skärmkalibrering som underlättar kompabiliteten när man ska snickra en hemsida, synd bara att allt ser blått ut nu när man vant sig vid macbookens 6500 mysiga kelvingrader. Hela internet ser ut som scenerna med Michael Douglas i Traffic.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0