Klezmer schmezmer

Lagom och trevligt gig idag, finsk-romsk afton på finlandshuset. Trevlig akustik, trevlig personal, trevlig musik och trevliga musiker. Trevligt. Dessutom var Sisuradion inblandad, så vi delade lite utrustning med varandra. Om radiogubbar finns det mycket att säga, förutom deras tekniska storslagenhet bär de även på gener för övermänsklig lättja.
Innan vi hunnit hälsa ordentligt kommer en av dem fram, med bekymrad min, och frågar om vi kan använda våra mikrofonkablar och stativ så de slipper bära upp sina. Medan jag puttar ett av tjugo skrymmande kollin för upp för en backe får jag alltså den här frågan av en uppjagad farbror, som fasar inför prospektet att behöva bära in en tredje kabinväska med utrustning i hissen. Finns inget bättre än institutionaliserade (ja, jag fick googla stavningen) tekniker.

En annan rolig egenskap de har, är deras totala brist på ordningssinne när det gäller det estetiska inför en konsert. Det som inte syns i radio (väldigt lite) finns inte. Såhär kan det se ut när farbröder som gett oss uttryck som radioansikte bonar om inför en konsert:






Kommentarer
Postat av: Jon

Mmm ser gott ut. Laktritssnören.

2009-02-16 @ 17:11:24
Postat av: Daniel

De hade iallafall vet nog att använda svarta kablar... Ibland blir det tutti-frutti!

2009-02-19 @ 22:54:25
URL: http://danielforsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0