Till Amerika och hem igen

Förr i världen när jag var student och inte kände någon oro och var lycklig och ja ni vet, så var jag med i en kör. Troendegruppen (eller Grupptroendet, som jag tyckte hade lite mer schwung i sig) hette den och bestod av en massa folk på skolan som var allt från troende, till några som kände nån som kände nån som var troende.
Hur som helst, en av höjdpunkterna från körtiden var resan till USA. Vi började i LA, jobbade oss ner mot San Diego, upp igen genom Nevada och Las Vegas, för att till slut flyga hem från Phoenix, Arizona.

Det här klippet fick jag idag av en annan medlem från den tiden. Vi framförde bland annat En vänlig grönskas... i Crystal Cathedral, som den här jättekyrkan hette. Orgelverken såg ut som två stycken Tegskyrkor på varsin sida om publikhavet...

Klippet kommer från Holländsk TV, och är förutom en minnesresa även ett skräckexempel på hur illa det kan gå om man kastar in dynamisk musik, en broadcastlimiter och en fontän i samma ekvation. Häpp.



Notera min och Bruttas matchande skallighet runt 0:28!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å, jag saknar inget hår! Alltså jag saknar att inte ha något hår. Men det är lättare för en kamel att... än för en hårlös Britta att ta sig genom passkontrollen i det där landet.

2009-02-22 @ 18:00:41
Postat av: Gunnar å Stina

Grymt snygga ni var utan hår... Alltid rolig läsning på din blogg danne, din lilla smygpoet!

Hopppas allt är bra med er och storkramen från oss båda.

2009-02-22 @ 19:20:39
Postat av: Daniel

Britta: Aja baja, inte raka sig igen. Vem ska jag då leka Rapunzel med?



G&S: Kul att ni läser! Allt är bra med oss, hoppas ni mår bra också! Vi har gott kaffe här i Solna, kom gärna och smaka när ni har vägarna förbi.

2009-02-23 @ 10:58:56
URL: http://danielforsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0