Otippad gospeldag



Jag var bokad på ett gig i Winterviken och höll som bäst på att lasta i trailern på firman, när chefen ringer och styr om mig till konserthuset. Stort gospelgig med 1400 körsångare, och monitorkillen är akut krasslig. Så jag hoppar på första tunnelbana mot hötorget och kommer fram till en riggad scen minuterna före soundcheck. En eftermiddag med rep, och två 90-minutersgig senare är jag nästan piggare än när jag kom dit! Det är en fröjd att höra herrarna Spångberg och Hallin gospla gospel på flygeln, mmmmmm. Rolig karl den där Per-Erik! Han ser inte mycket ut för världen, men bakom pianot är han en gigant. Full-i-fan är kanske en opassande fras för att sammanfatta hur en troende man spelar piano, men jag kommer inte på något bättre. Full i fan är precis vad han är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0