Lite lojt söndagsgnäll

Ledig söndag framför nya TV-möbeln, ni vet hur det är - reprisbonanza. Vi kör en liten sammanfattning för er som har ett liv och inte vet hur det är:

11:30 TV4 - Robinson

Premiär för nya säsongen. Enda nyheten är väl att de får bo i ett träsk istället för på en strand. Eller vänta, Linda Isacsson är programledare, det är också nytt. En av sveriges sämsta programledare i ett träsk med ett gäng smutsiga och hungriga typer. Vänta, det kommer mer! Tydligen förekom det något slags paktbildande också, tänka sig. Tack och hej Robinson.


12:50 TV4 - Let´s Dance

Bläddra ner i bloggen om ni vill veta vad jag tycker om musikarrangemangen, orkar inte gnälla mer om det nu. Semifinal kallade dom de för, Morgan åkte ut tråkigt nog. Hade hellre sett honom än Baggen mot Titanen i final. Nåja.
David är sveriges kanske bästa programledare, och Jessica tar sig med tiden. Godkänt.


14:30 TV4 - Sveriges bästa bilförare

Jag har aldrig sett något av de tidigare programmen, men har alltid undrat hur själva tävlingsmomentet går till. Jag vet det fortfarande inte. Det räckte med insikten att Adam Alsing - sveriges definitivt sämsta programledare, skulle kommentera sönder varje sekund av programtiden för att jag skulle byta kanal. Över till...


14:00 TV6 - Robot Wars!

Mmmmmmmm, äntligen söndag! Efter Alsing framstår RW som en spetsintellektuell filosofidebatt. Go Sir Killalot!


Som grädde på moset Spotify-surfade jag mig rakt in i Totos coverskiva. Hujedamej vad hemsk den är! Panikbläddrade fram deras första skiva för att på nåt sätt neutralisera känslorna för mina tonårsidoler.
Jag vet inte vad som får mig att utsätta mig för all denna dynga varje ledig söndag. Kanske tror min kropp att jag är bakis och vill straffa mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0