Slightly out of tune

Giget på Bara Vi igår gick välle bra. Jag fick onda aningar när jag såg deras piano i lördags, så jag kom förberedd med min tubsocka full med pianostämmarpryttlar. Efter tjugo minuter hade jag fått till nästan alla problemtonerna, förutom en skjutglad hammare som gärna alternerade mellan att slå på G-koret och G#-koret. Det fick bli svart ajabajatejp på den tangenten.
Hela tilltaget belönades med två öl vardera till bandet. Trevligt!

Vi spelade bra, men kvällens höjdpunkt var ändå den hemlagade tortellinin de bjöd på innan spelningen. Mmmmmm.

Imorgon blir det gig i Kungsbacka med Waterloo.

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Ljuda eller spela?

2009-03-08 @ 20:12:09
URL: http://sebblogg.wordpress.com/
Postat av: Daniel

Spelade på Bara Vi, ljudade på Waterloo.



Mina parallella karriärer motsvarar ungefär ljudgig i elitserien och spelgig i division 6/korpen. Jobbar lite på att vända det där :)

2009-03-08 @ 21:39:52
URL: http://danielforsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0